de rijke historie

van de Oeral Thús

<p>At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation X is on the runway heading towards a streamlined cloud solution. Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.</p>

<p>At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation X is on the runway heading towards a streamlined cloud solution. Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.</p>

<p>At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation X is on the runway heading towards a streamlined cloud solution. Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.</p>

<p>At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation X is on the runway heading towards a streamlined cloud solution. Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews.</p>

Gebouwd om te duren

Het Jouster Skûtsje ‘Oeral Thús’, werd in 1924 te water gelaten op de werf van Van der Werff. Met een lengte van ruim 19 meter en een diepgang van slechts 0,38 meter was dit schip gemaakt voor de Friese wateren. Zonder motor, maar vol zeilkracht vervoerde het turf en terpmodder door Friesland, aangestuurd door Anne Groenveld en later door zijn zoon Meinte. Na het einde van de vrachtvaartperiode vond het schip een nieuwe thuishaven in IJlst, waar het wachtte op een nieuwe bestemming.

Oude ziel, nieuwe koers

Na de vrachtvaart kwam de sport. Kees Koehoorn zag potentie in de rustende ‘Oeral Thús’ en begon aan een nieuw hoofdstuk: restauratie en wedstrijden. Vanaf 1983, met hulp van Gerrit Roosjen en financiering door het Zeister Bouwbedrijf, werd het schip klaargestoomd voor zeilwedstrijden. Nu, met een uitgebreid zeiloppervlak en een mast die de wolken bijna kan kussen, is ‘Oeral Thús’ een vaste waarde in de IFKS en geliefd bij publiek en bemanning.

Tijdens de SKS wedstrijden, behaalde de Oeral Thús:

1

1e
Plaatsen

1

2e
Plaatsen

1

3e
Plaatsen